Jump to content
Sign in to follow this  
Chronis

Βελτίωση του Online Gaming με το Fastpath!

Recommended Posts

Όσοι παίζετε Online παιχνίδια πρέπει να ενεργοποιήσετε το fastpath στη γραμμή σας!

 

Πως να το ενεργοποιήσετε:

Καλείτε την τεχνική υποστήριξη του Provider σας και τους ενημερώνετε ότι θέλετε να ενεργοποιηθεί το fastpath στη γραμμή σας...

 

ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΟΛΟ!

 

Δεν χρεώνεστε απολύτως τίποτα και συνήθως η ενεργοποίηση γίνεται μετά από μερικά λεπτά ή κάποιες ώρες.

 

Με απλά λόγια ... ενεργοποιώντας το fastpath στη γραμμή σας βελτιώνετε το Ping το οποίο είναι σημαντικό για τη σύνδεση σας με τους αντιπάλους σας στα online παιχνίδια.

 

 

Το μόνο αρνητικό που ίσως παρατηρήσετε είναι ότι πιθανότατα θα μειωθεί λίγο η ταχύτητα σας στο Download.

 

Επίσης αν είστε μακρυά από το καφαο του ΟΤΕ και έχει ήδη θόρυβο η γραμμή σας, ίσως παρατήσετε αποσυνδέσεις. Σε αυτή την περίπτωση απλά καλείτε στην τεχνική υποστήριξη του Provider σας και τους ενημερώνετε για να απενεργοποιήσουν το Fastpath.

 

 

 

Τηλέφωνα Τεχνικής υποστήριξης internet Provider:

 

OTE : 13888

Forthnet : 13831

Wind : 13800

Cyta : 13877

HOL / Vodafone : 13844

  • Like 1

Share this post


Link to post
Η αλλαγή γίνεται άμεσα στη hol, το αλλάζει ο τεχνικός ενώ ακόμα μιλάτε στο τηλέφωνο μαζί του....επισης θα δείτε κάποιους να λένε ότι πριν παίξετε καλό είναι να κάνετε ένα restart στο ρουτερ ώστε να ξεμπουκωσει...

Share this post


Link to post

Τι είναι το Fastpath και το Interleave ?
 
 
Με το διπλασιασμό από τον ΟΤΕ των ταχυτήτων πρόσβασης AΡΥΣ, όλο και πιο συχνά κάποιοι παραπονιούνται ότι ενώ είναι ικανοποιημένοι με την ταχύτητα της γραμμής (bandwidth) βλέπουν αυξημένους χρόνους στα pings. Αρκετοί ... παρατηρητικοί (κύριο προσόν του Ελληνα) thumbsup1.gif ήδη έχουν εντοπίσει στo status του modem τους ότι ενώ πριν στο upstream και downstream ήταν συγχρονισμένο σε FastPath τώρα λέει Interleave.

O σκοπός του tutorial είναι να εξηγήσει τι είναι το interleaving και γιατί χρησιμοποιείται.

Το Interleaving είναι μια διαδικασία / λειτουργία που εφαρμόζεται ανάμεσα στο DSLAM και στο router/modem μας (CPE).

Το Interleaving είναι μια τεχνική που εφαρμόζεται χαμηλά στο επίπεδο 1 (φυσικό επίπεδο) των δικτύων (στο bit stream και όχι στα frames ή τα πακέτα των ανωτέρω επιπέδων)

Σε αυτό το επίπεδο τα data bits (0 και 1) στέλνονται πάνω στην φυσική χάλκινη γραμμή ΟΤΕ. Αυτά τα bits ουσιαστικά περιέχουν όλη την ψηφιακή πληροφορία που εμείς ανταλάσσουμε με το Internet.

Υπάρχουν 2 σενάρια για να περάσουν αυτά τα bits :

α) το σενάριο fast ή (Non-interleaved) και

β) το σενάριο Interleaved.

(παρακάτω όπου : Tx = Transmit = bits upstream; Rx = Receive = bits downstream)



Fast:

Tα data bits που στέλνονται στο φυσικό επίπεδο στέλνονται όλα με την κανονική σειρά τους π.χ. :

Tx & Rx Bit order (FastPath) : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Aν υπάρχουν λάθη στη γραμμή ADSL αυτά συνήθως συμβαίνουν σε διαδοχικά bits που στέλνονται πάνω στην ADSL γραμμή π.χ.

TX & Rx Bit order (FastPath) : 1 2 3 x x x 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

To DSL δουλεύει έτσι που μπορεί να διορθώνει με κατάλληλο τρόπο (ειδικούς κώδικες) αυτόματα εφόσον τα λανθασμένα bits (x) δεν είναι διαδοχικά. Δηλ. μπορεί να διορθώνει το 1 x 2 x 3 4 αλλά όχι το 1 x x 2 3 4.

Αρα παραπάνω το FastPath δεν θα μπορέσει να σώσει την κατάσταση με αποτέλεσμα τη διόρθωση της κατάστασης να την αναλάβει ανώτερο επίπεδο πακέτων (ΙP) και να έχουμε πιθανόν retransmission.



Interleaving:

Hρθαν λοιπόν κάποιοι ...γάτοι και είπαν :

Γιατί το bit stream να το αφήσουμε να έχει διαδοχικά bits και να κινδυνεύουμε όπως στο παραπάνω παράδειγμα ; Θα κάνουμε interleaving (εναλλαγή) και δε θα στέλνουμε τα Bits στη σειρά αλλά θα τα αποθηκεύσουμε σε ένα buffer προσωρινά θα κάνουμε μια αλλαγή στη σειρά τους (στο παρακάτω παράδειγμα .. τσιμπάμε κάθε 8 Bit) και αυτή την αλλαγμένη μορφή θα σπρώξουμε να περάσει τη χάλκινη γραμμή π.χ. όπως παρακάτω :

TX & Rx Bit order (Interleaved): 1 8 15 2 9 16 3 10 17 4 11 18 5 12 19 6

Τότε αν συμβει λάθος πάνω στη γραμμή και επηρεάσει όπως στο παραπάνω παράδειγμα 3 διαδοχικά Bits θα είχαμε :

TX & Rx Bit order (interleaved): 1 8 15 x x x 3 10 17 4 11 18 5 12 19 6

Χάθηκε δηλ. η πληροφορία από τα Bits 2 9 και 16 (διαδοχικά bits αλλά στον αλλαγμένο συρμό). Οταν όμως ο παραλήπτης (DSLAM ή Modem δικό μας) τα ξαναβάλει στη σειρά (λόγω Interleave), τότε βλέπετε ότι το bit stream θα είναι :

1 x 3 4 5 6 7 8 x 10 11 12 13 14 15 x

άρα τα λανθασμένα bits δεν είναι πια διαδοχικά άρα το ADSL μπορεί να τα διορθώσει !!


Καλό είναι και το παρακάτω σχήμα για να καταλάβετε (απλά εδώ τσιμπάμε κάθε 5ο Bit από το αρχικό bit stream) :

interleave1.gif


Να τι γίνεται αν έχουμε θόρυβο :

interleave2.gif


Η τεχνική λοιπόν είναι έξυπνη - απλά προκύπτει θέμα latency (χρόνου απόκρισσης) όταν η τεχνική interleaving εφαρμόζεται. Και είναι απόλυτα λογικό να εισάγει καθυστέρηση γιατί πρόκειται για "αποθήκευση" (buffering) και "επεξεργασία" (αλλαγή της σειράς των bits) του ψηφιακού συρμού. Αυτή η διαδικασία λοιπόν των δύο βημάτων μπορεί να εισάγει 5 με 20 ms καθυστέρηση κατά τη μετάδοση. Αυτό βέβαια για τη μια κατεύθυνση. Για ένα Ping (αλλά και για κάθε IP επικοινωνία μας) λοιπόν που είναι round trip ταξίδι πακέτων αυτό πολλαπλασιάζεται επί δύο (Tx + Rx). Αρα η τελική επιβάρυνση μπορεί να είναι από 10 - 40 ms.

Η συχνότητα με την οποία ... τσιμπάμε τα Bits είναι το Interleave Delay (αν και μετριέται σε ms)

O αριθμός των bits που είναι μέσα σε κάθε block είναι το Interleave depth (βάθος).

Παραπάνω στο παράδειγμα με τους αριθμούς το βάθος είναι 3 και το delay 8 (σε bits και όχι σε ms βέβαια) - ενώ στο σχήμα το βάθος είναι 4 και το delay 5.

H παραπάνω επιβάρυνση εξαρτάται άμεσα από τον τύπο του DSLAM. Καποιοι κατασκευαστές τα καταφέρνουν καλά - κάποιοι άλλοι όχι.

Το να εφαρμόσεις το interleaving στο AΡΥΣ αυξάνει τη σταθερότητα της γραμμής, και περιορίζει τις αποσυνδέσεις και τις χαμηλές ταχύτητες κλειδώματος, όμως σίγουρα ταλαιπωρεί τους gamers γιατί εισάγει έντονη κάποιες φορές καθυστέρηση.

Η τεχνική αρχικοποιείται στα DSLAM και οι πάροχοι την ενεργοποιούν για να υπάρχουν λιγότερα παράπονα κακών συνδέσεων από τους πελάτες.

 

Πηγή: adsl.gr

  • Like 1

Share this post


Link to post

ναι αλλα εγω που μπορω να δω αν εχω fast η το interleave γιτι στον οτε δεν λενε και πολλα αν παρεις τηλ. σου λενε κανε δηλωση βλαβεις κ.τ.λ ασε που εχω κανει αιτηση στη hol/vodafone 1 μηνα τωρα και ακομα περιμενω τεχνικο να ερθει να συνδεση τη νεα γραμμη....

Share this post


Link to post

αν ο σερβερ που θα μπεις να παιξεις ειναι 9999 μιλια μακρια απο εσενα το fast path δεν θα σου κανει τιποτα.

Share this post


Link to post

αν ο σερβερ που θα μπεις να παιξεις ειναι 9999 μιλια μακρια απο εσενα το fast path δεν θα σου κανει τιποτα.

Σωστός....

Να πούμε επίσης ότι το fastpath έχει νόημα πιο πολυ στις p2p συνδέσεις.

Όταν μιλάμε για σύνδεση πάνω σε σερβερ όπως το FIFA παίζουν ρόλο κι άλλα πράγματα.

Share this post


Link to post

Καλησπερα μαγκες..Λοιπον ενεργοποιησα προχθες το fastpath για να πεσει το ping στα games ποιο πολυ στο lol...Επεσε γυρω στα 30ms το πινγκ αλλα σχεσον ανα game εχω μια αποσυνδεση...Tι μπορω να κανω για να μην εχω αποσυνδεσεις ενω ειμαι σε fastpath (χωρις να γυρισω σε interleave)

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...