Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Panagiotis54

Οι άνθρωποι πίσω από τα "ονόματα"

Recommended Posts

f733ebb3e7fa7cc8293577f8dc59e30c_XL.jpg?

 

Μορφές που άλλαξαν το μέσο

Τα βιντεοπαιχνίδια, είτε το θέλουν πολλοί, είτε όχι, έχουν αυτή τη στιγμή καταφέρει να κυριαρχούν σχεδόν σε όλους τους χώρους. Έχουν αναδειχτεί στην πρώτη μορφή διασκέδασης παγκοσμίως και κονταροχτυπιούνται με μεγαθήρια όπως ο κινηματογράφος ή η μουσική για τον μεγαλύτερο ετήσιο τζίρο. Σε αυτόν το χώρο, λοιπόν, υπάρχουν και πολλές προσωπικότητες που όπως είναι λογικό, τον έχουν διαμορφώσει. Άνθρωποι που άλλαξαν τη μορφή της βιομηχανίας και διαδραμάτισαν ενεργό και σημαντικό ρόλο σε αυτήν. Παρακάτω θα δούμε μερικούς, ώστε να τους γνωρίσουμε λίγο περισσότερο από απλώς ένα 'όνομα'.

 

John Carmack

 

Ένα από τα πλέον 'ζωντανά' παραδείγματα επιτυχημένης πορείας στο χώρο. Ένας ξεχωριστός άνθρωπος για εμάς τους gamers. Πολλοί δε γνωρίζουν πως κρύβεται πίσω από σπουδαίες δημιουργίες με την έννοια της 'πατέντας' και όχι απλώς βάζοντας το όνομα του στην κυκλοφορία κάποιου τίτλου. Γνωστός από την Id Software όπου εργάστηκε και ως βασικός προγραμματιστής, δημιουργώντας μερικά από τα πιο θρυλικά παιχνίδια όλων των εποχών. Τίτλους όπως τα: Commander Keen, Wolfenstein 3D, Doom, Quake και Rage. Όταν ήταν 14 ετών είχε βοηθήσει μια ομάδα να εισβάλει σε ένα σχολείο και να κλέψει κάποιους υπολογιστές. Τότε είχε φτιάξει ένα μίγμα θερμίτη με βαζελίνη για να κάνει τρύπα στο παράθυρο από όπου θα περνούσε η παρέα του. Κάποιο από τα παιδιά όμως ήταν πιο 'εύσωμο' και δε χωρούσε, οπότε κατά την έξοδο αποφάσισε να ανοίξει ένα από τα παράθυρα κάνοντας τον συναγερμό να χτυπήσει. Αποτέλεσμα ήταν να τους πιάσουν και ο ίδιος να περάσει 1 χρόνο σε αναμορφωτήριο. Πέρασε από ψυχιατρική εκτίμηση και το πόρισμα που βγήκε ήταν πως 'δεν νιώθει εμπάθεια (δεν νοιάζεται) για κανένα άλλο ανθρώπινο πλάσμα'. Τον χαρακτηρίζει επίσης ως 'ένα μυαλό πάνω σε δύο πόδια'. Από τότε πολύ νερό κύλησε στο αυλάκι και ο κύριος Carmack βρήκε τον τρόπο να τρυπώσει στην βιομηχανία. Και την άλλαξε σημαντικά. Δημιούργησε τεχνολογίες όπως το adaptive tile refresh που εφεύρε για το Commander Keen, το Raycasting για το Hovertank 3d, το Wolfenstein 3D και το Catacomb 3D, όπως επίσης και το Binary Space Partitioning το οποίο είδαμε για πρώτη φορά σε παιχνίδι (στο Doom) ή το Surface caching για το Quake.

 

e7a6f6b910c37abcb54adf404e3a392a_XL.jpg?

Ίσως όμως το πιο διαδεδομένο επίτευγμα του να ήταν το Carmack's Reverse (ή Z-fail stencil shadows) που δημιούργησε για το Doom 3. Τέλος να μη ξεχάσουμε το MegaTexture, μια τεχνολογία του που είδαμε στο Enemy Territory: Quake Wars. Οι τεχνολογίες και οι πατέντες του έχουν χρησιμοποιηθεί από πολλά παιχνίδια, συμπεριλαμβανομένου και των Half-Life, Call of Duty και Medal of Honor. Παιχνίδι για κινητά τηλέφωνα αποφάσισε να  φτιάξει όταν στις διακοπές του δοκίμασε αρκετά παιχνίδια στο κινητό του και δεν τον ικανοποιούσε τίποτα. Τότε είχε πει στη γυναίκα του πως πρόκειται να φτιάξει ένα 'σοβαρό' παιχνίδι για κινητά. Η εταιρία στην οποία ανήκει η Id Software δεν ήθελε να συμπεριλάβει τη χρήση του Oculus Rift στα παιχνίδια της, ως εκ τούτου εκείνος αποφάσισε να φύγει τελείως και να αναλάβει καθήκοντα στην Oculus ως CTO.  Γνωστός για δύο ακόμη πολύ σημαντικά πράγματα. Το πρώτο είναι το φιλανθρωπικό έργο του. Προσπαθεί να δίνει χρήματα και βοήθεια με την πρώτη ευκαιρία ακόμη και σε αντιπάλους ή πολέμιούς του. Το δεύτερο είναι η αγάπη του για το 'Open Source'.  Συχνά πυκνά δίνει στον κόσμο τον κώδικα των παιχνιδιών του και επιτρέπει να χρησιμοποιούνται οι πατέντες και οι τεχνολογίες του.  Ένας πραγματικά ιδιαίτερος άνθρωπος του χώρου, μια 'μηχανή' όπως τον αποκαλούν κάποιοι με μεγάλη αγάπη και για τις Ferrari (μάλιστα σε κάποιο τουρνουά είχε δώσει μία από την συλλογή του ως έπαθλο στον νικητή).

Don Daglow

 

Μαζί με τον John Carmack και τον Mike Morhaime (της Blizzard) αποτελούν την Ιερή Τριάδα η οποία βραβεύεται από δύο διαφορετικές Ακαδημίες (Technology & Engineering και Interactives Arts & Sciences). Είναι ο άνθρωπος που μας έδωσε το πρώτο MMORPG με γραφικά, και συγκεκριμένα το Neverwinter Nights. Αυτό έγινε το 1991. Από τότε έφτιαξε το δικό του στούντιο (Stormfront) το οποίο τα πήγε εξαιρετικά καλά σε πωλήσεις. Η παρακαταθήκη του δεν σταματά στο Neverwinter Nights καθώς ήταν από τους πρωτοπόρους της δεκαετίας του '80 με παιχνίδια όπως το Utopia στο Intellivision. Μια πραγματικά μεγάλη μορφή με τεράστια συμβολή στο χώρο των βιντεοπαιχνιδιών.

 

Don_Daglow.jpg

 

Don_Daglow.jpg

Δε θα ξεχάσω ποτέ μια ιστορία που είχε διηγηθεί σχετικά με το Neverwinter Nights. Έλαβε ένα γράμμα όπου μια γυναίκα τον ευχαριστούσε εκτός από τη δημιουργία του και για την ζωή της. Ο άντρας της την είχε κλεισμένη στο σπίτι και δεν την άφηνε να κυκλοφορήσει έξω από ζήλια. Το μόνο που την άφηνε ήταν να παίζει με τον υπολογιστή.  Εκείνο το παιχνίδι της έδωσε 'φίλους'. Κι εκείνοι οι ψηφιακοί φίλοι, της έδωσαν τις κατάλληλες συμβουλές ώστε να κάνει το μεγάλο βήμα και να φύγει από το σπίτι. Ζήτησε προστασία μιας και πίστευε πως ο άντρας της θα την σκότωνε. Και βρήκε προστασία. Και δε θα ξεχάσω ποτέ τη συγκίνηση και το βούρκωμα του κυρίου Daglow. Ήταν υπερήφανος που μια δημιουργία του είχε βοηθήσει κάποιον. Και αυτό είναι ένα ακόμη εκπληκτικό παράδειγμα της τεχνολογίας. Εκείνη η καταδικασμένη σε μαρασμό γυναίκα 'σώθηκε' από το παιχνίδι του. Ένα παιχνίδι που επέτρεπε σε ανθρώπους να επικοινωνούν με έναν ιδιαίτερο τρόπο και να διαμορφώνουν ισχυρές φιλίες, ακόμη κι αν δεν γνωρίζονταν ποτέ αυτοπροσώπως.

 

Richard Garriot

 

Ο άνθρωπος που πήγε στο διάστημα! Ναι, ο Gariot αυτοχρηματοδότησε την 12 ήμερη (!) παραμονή του στο διεθνή διαστημικό σταθμό και έγινε έτσι ο πρώτος Αμερικάνος πολίτης και μόλις ο δεύτερος 'απλός' άνθρωπος που καταφέρνει να ζήσει για λίγο στο διάστημα. Πέρα από αυτό, σε εμάς είναι γνωστός ως Lord British ή General British, από τα Ultima και Tabula Rasa παιχνίδια του. Η ιστορία του ξεκίνησε από καθαρή τύχη. Είχε δημιουργήσει το παιχνίδι 'Akalabeth' το οποίο πουλούσε σε σακουλάκια στο τοπικό του μαγαζί. Ένα από τα λιγοστά αντίτυπα που πούλησε βρήκε το δρόμο προς τα γραφεία της California Pacific, η οποία αποφάσισε να γίνει publisher του παιχνιδιού. Έτσι το πρώτο στην ιστορία εμπορικό RPG δημιουργήθηκε. Το παιχνίδι πούλησε 30.000 αντίτυπα τότε με το μερίδιο του Gariot να είναι 5$ για κάθε αντίτυπο.

 

garriot.jpg

 

garriot.jpg

Κάπως έτσι έφτασε να πουλήσει την δική του εταιρία στην EA για 30 εκατομμύρια δολάρια. Πέρα από την προσπάθειά του να αναβιώσει το Ultima μέσω kickstarter είναι ίσως ο πρώτος άνθρωπος που έχει βάσιμη υπόθεση διεκδίκησης περιουσίας έξω από τη Γη. Σε αυτές τις περιπτώσεις κανένας δεν έχει αξίωμα σε οτιδήποτε δεν είναι στην Γη, όμως ο Gariot αγόρασε 2 συσκευές , το Luna 21 και το Lunokhod 2 που βρίσκονται στο Φεγγάρι. Τα αγόρασε από την εταιρία που τα διαχειριζόταν, και μάλιστα σε ότι αφορά το Lunokhod 2 χρησιμοποιείται για να μετράται η απόσταση της Γης από το Φεγγάρι χάρη στους καθρέφτες του. Μιλώντας για πρωτιές, είναι επίσης ο πρώτος άνθρωπος που έκανε τον πρώτο γάμο σε μηδενική βαρύτητα. Μεταξύ πολλών άλλων ενδιαφερόντων, έχτισε και ένα στοιχειωμένο σπίτι/ μουσείο στο Τέξας. Ιδιαίτερη προσωπικότητα και με πάρα πολλά ενδιαφέροντα. Μένει να δούμε αν το Shroud of the Avatar: Forsaken virtues (που είναι στην ουσία το Ultima Online 2) θα είναι αντάξιο των προσδοκιών.

Gabe Logan Newell

 

Άλλος ένας του χώρου που εγκατέλειψε το πανεπιστήμιο (Harvard) για να ασχοληθεί με την τεχνολογία. Είναι ένας από τους λίγους προγραμματιστές που κατάφεραν να γίνουν εκατομμυριούχοι. Τα πρώτα του εκατομμύρια τα έβγαλε εργαζόμενος στην Microsoft, από τις τρεις πρώτες εκδόσεις των Windows. Στη συνέχεια αποφάσισε να δημιουργήσει με έναν ακόμα συνάδελφο την δική του εταιρία, που όλοι γνωρίζουμε ως Valve. Χρηματοδότησε μόνος του επιτυχημένα το πρώτο Half-Life και έθεσε σε ανάπτυξη το 'Steam' κατά την δημιουργία του Half-Life 2. Γνωστός για την 'κόντρα' του με τις κονσόλες και συγκεκριμένα με το PlayStation 3 που δημόσια χαρακτήριζε ως 'χάσιμο χρόνου' και 'καταστροφή σε κάθε επίπεδο'. Αυτό που είχε προτείνει μάλιστα ήταν να αποσύρει η Sony την κονσόλα και να την φτιάξουν από την αρχή. Τελικά τον είδαμε να συνεργάζεται με την Sony με μια επικών διαστάσεων “κωλοτούμπα”, όταν διέθεσε το Portal για εκείνη, άλλα και ανέβηκε στη σκηνή της εταιρίας για να το παρουσιάσει. Στο χώρο αυτό, οι 'κωλοτούμπες' δεν είναι κακό πράγμα μιας και όπως αναφέρει ένα σπουδαίο ρητό 'μόνο ο κουτός άνθρωπος δεν αλλάζει γνώμη'.

 

298facc01ea2657f283d8c450148f2df_XL.jpg?

 

Δημόσια έχει αποκηρύξει και τα Windows 8 χαρακτηρίζοντας τα καταστροφή για το gaming. Μένει να δούμε αν θα ανασκευάσει κάποια στιγμή. Είναι από τους λίγους δισεκατομμυριούχους του χώρου, και βρίσκεται στην λίστα Forbes με πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια. Το Steam είναι ίσως η δημοφιλέστερη πλατφόρμα που υπάρχει σε ότι αφορά τη διάθεση παιχνιδιών, κάτι που κάνει την εταιρία να μην αναπτύσσει πια παιχνίδια, αφού δεν έχει ιδιαίτερη ανάγκη από ρευστότητα. Το 2014 το Steam χαρακτήρισε ένα παιχνίδι ως μισοτελειωμένο και ο δημιουργός του απείλησε πως θα σκοτώσει τον Newell. Το παιχνίδι αμέσως αφαιρέθηκε από το Steam και ο δημιουργός ζήτησε συγνώμη και παραιτήθηκε. Ο Newell συχνά δηλώνει πως δεν του αρέσουν οι αγκαλιές. Οι άνθρωποι που τον συναντούν τον αγκαλιάζουν και αυτό τον κάνει να νιώθει πολύ άβολα. Οι δύο γιοί του πάντως το διασκεδάζουν και τον συμβουλεύουν να τους αφήνει να το κάνουν. Τα αγαπημένα του παιχνίδια είναι το Super Mario 64 (ένα παιχνίδι που το χαρακτηρίζει ως τέχνη) και το Doom (που το χαρακτήρισε ως το μέλλον των βιντεοπαιχνιδιών).

 

Will Wright

 

Ο άνθρωπος των Charts. Τον εν λόγω κύριο τον γνωρίσαμε σαν όνομα μέσα από τον τίτλο SimCity. Είναι συν-δημιουργός της εταιρίας Maxis, που αργότερα εξαγοράστηκε από την EA και δημιούργησε την σειρά 'Sims'. Ότι και να πούμε για αυτή τη σειρά είναι λίγο. Εκατομμύρια πωλήσεις, τρομερή επιτυχία. Η επόμενη δουλειά του ήταν το Spore. Ένα παιχνίδι που είχε να κάνει με την εξέλιξη. Σχεδόν μισό εκατομμύριο αντίγραφα πωλήθηκαν μέσα στις τρεις πρώτες εβδομάδες κυκλοφορίας του. Αυτό που είναι πολύ σημαντικό για το χώρο μας, είναι πως καθιέρωσε και εφηύρε τα παιχνίδια στα οποία δεν μπορείς να κερδίσεις ή να χάσεις (Software Toys τα λέει η κοινότητα).

 

Will-Wright.jpg

 

Will-Wright.jpg

Έδειξε πως η ασχολία με κάποιον από τους εξομοιωτές του άνοιγε τους ορίζοντες των παικτών, χωρίς να είναι απαραίτητο να υπάρχει κάποιο αποτέλεσμα. Σε ότι αφορά το Sims, όταν παρουσίασε την ιδέα του στην Maxis, εκείνοι τον χλεύασαν λέγοντας 'Τι είναι αυτό; Θέλεις να φτιάξεις ένα ψηφιακό κουκλόσπιτο; Αυτό είναι για κοριτσάκια, έχεις τρελαθεί;'. Αντίθετα η EA πίστεψε σε αυτόν και όταν κυκλοφόρησε το παιχνίδι, ξεπέρασε το Myst και έγινε το παιχνίδι με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των εποχών. Είτε μας αρέσει, είτε όχι ο 'εξομοιωτής ζωής' του κυρίου Wright, δεν παύει να είναι μια μεγάλη προσωπικότητα με ισχυρό όραμα. Προσέφερε κάτι τελείως διαφορετικό στο κοινό και άλλαξε τα δεδομένα για ακόμη μια φορά.

 

Al Lowe

 

Όσοι μεγάλωσαν τη δεκαετία του '90 σίγουρα κρυφογελούν αυτή τη στιγμή. Ήταν τότε που τα παιχνίδια του κυρίου Lowe μεσουρανούσαν στη βιομηχανία. Αρκεί μόνο να σας αναφέρω την σειρά που δημιούργησε: Leisure Suit Larry.  Μουσικός στο επάγγελμα άλλα με πολύ βρώμικο και καυστικό χιούμορ δημιούργησε μια σειρά adventure παιχνιδιών κυρίως για ενήλικες ή διψασμένους έφηβους. Η σειρά έχει να κάνει με την αιώνια προσπάθεια του πρωταγωνιστή να βρει μια γυναίκα. Σεξισμός, χιούμορ, γρίφοι, όμορφα γραφικά και πρωτοποριακό σύστημα ήταν τα χαρακτηριστικά του. Στρατολογήθηκε από την Replay για να κάνει Remake σε HD τα παιχνίδια της σειράς (εκτός από το 4ο που δεν κυκλοφόρησε ποτέ) άλλα η συμφωνία χάλασε κάπου στη μέση, με τον ίδιο να δηλώνει πως 'δεν ήταν δίκαιη'.

 

Al_Lowe.jpg

 

Al_Lowe.jpg

Για όσους ενδιαφέρονται, διατηρεί ένα site με τίτλο Al Lowe's Humor Site, όπως και μια mailing list με τίτλο CyberJoke 3000 με καθημερινά ανέκδοτα. Γνωστός για την καραφλίτσα του, την γενειάδα και την στρουμπουλή κοιλίτσα του, δεν περνά απαρατήρητος. Ο Al Lowe άφησε το στίγμα του σε μια εποχή όπου τα Adventure Games ήταν το ισχυρότερο είδος, και έβαλε το δικό του λιθαράκι στην αναμόρφωση και διαμόρφωση της βιομηχανίας, πατώντας πάνω στη διαχωριστική γραμμή του 'βρώμικου', του 'αισχρού' , του 'ρατσιστικού' και του 'σεξιστικού' , πότε γέρνοντας προς τη μία μεριά και πότε προς την άλλη. Τα παιχνίδια του δεν έμοιαζαν να παίρνουν σοβαρά τους εαυτούς τους, όμως εμπεριείχαν μεγάλες δόσεις αλήθειας (πολλές φορές ωμής) και αποδόμησης του Αμερικανικού τρόπου ζωής.

 

Θα ακολουθήσει και δεύτερο μέρος, με περισσότερα δημοφιλή ονόματα από το χώρο. Δώστε τις προτάσεις σας στα σχόλια.

 

Πηγή

Share this post


Link to post

×
×
  • Create New...