Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Panagiotis54

DLC & Add Ons: Η συνήθεια που έγινε λατρεία #ΝΟΤ

Recommended Posts

Έχοντας αφήσει κάποιους ανοιχτούς λογαριασμούς και μετά από πιέσεις της Μαρίλης (a.k.a Fairy), αποφάσισα να γράψω για ένα θέμα το οποίο είχα υποσχεθεί σε παλιότερο άρθρο. Αυτό δεν είναι άλλο από την μάστιγα με τα τρία γράμματα... DLC (DownLoadable Content).

 

dlc-mona-lisa-full_cfbe.jpg

 

Η παραπάνω εικόνα είναι συνηθισμένο φαινόμενο στο internet, καθώς αντικατοπτρίζει λίγο-πολύ το τι συμβαίνει στην βιομηχανία του gaming σήμερα. Αν αναλογιστούμε πως οι ποιότητα και η ποσότητα έχουν πέσει κατακόρυφα και οι φρέσκιες ιδέες μοιάζουν με υπεργαλαξιακό ταξίδι, τότε μπορούμε να πούμε πως η βιομηχανία έχει δέσει τον γάιδαρό της και πολύ απλά εστιάζει στην αφαίμαξη των εκάστοτε φίλων ενός βιντεοπαιχνιδιού. Τρανό παράδειγμα η σειρά Call of Duty, που εκτός από τους αναρίθμητους τίτλους της, το μοτίβο είναι πάντα ίδιο. Αναρίθμητα DLC, season pass, micro-transactions, skins κι όλα αυτά σε έναν τίτλο που κοστίζει 69,99€ στα ράφια των καταστημάτων. Τι είναι αυτό που ωθεί τις εταιρίες σε αυτή την τακτική και γιατί ο εκάστοτε καταναλωτής προχωρά στην αγορά κάθε τι επιπρόσθετου που βγαίνει σε έναν τίτλο;

 

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το φαινόμενο DLC "έσκασε" ξαφνικά σαν κομήτης, μιας και οι απόψεις στο διαδίκτυο διαφέρουν για το ποιο παιχνίδι απέκτησε το πρώτο DLC, όχι expansion. Σύμφωνα με τις πηγές, το Real-Time strategy Total Annihilation ήταν από τους πρώτους τίτλους σε PC, ο οποίος το 1997 απέκτησε ΔΩΡΕΑΝ DLC τα οποία πρόσθεταν νέες μονάδες κάθε μήνα. Την ίδια χρονιά βέβαια, άλλο ένα DLC έκανε την εμφάνισή του για το FPS παιχνίδι Redneck Rampage με το όνομα Cuss Pack. Το συγκεκριμένο πακέτο κόστιζε 1$ και περιελάμβανε πιο σκληρή γλώσσα για το βασικό παιχνίδι. Από 'κει και πέρα η συγκεκριμένη στρατηγική πέρασε και στις κονσόλες, με το Dreamcast να κάνει την αρχή και το Xbox να παίρνει την σκυτάλη με ΔΩΡΕΑΝ επιπρόσθετο υλικό για τίτλους όπως Splinter Cell, Halo 2, Ninja Gaiden.

 

tauw-screen1_nx19.jpg

 

Αφού το συγκεκριμένο μοτίβο είχε μία σχετική επιτυχία, οι εταιρίες δεν το άφησαν στην τύχη κι εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία για να βγάλουν κάτι έξτρα στους ήδη ακριβούς τίτλους. Έτσι σιγά-σιγά προχωρήσαμε από την γενιά των καλών Expansion packs, στην γενιά των DLC & Add Ons. Δεν είναι τυχαίο που ο όρος expansion δεν χρησιμοποιείται τόσο συχνά πλέον, παρά μόνο σε MMO τίτλους. Τα DLC είναι ένα δίκοπο μαχαίρι για τους developers και συχνά το μοντέλο αυτό επιβάλλεται από τον εκάστοτε publisher με σκοπό την συνεχή ενημέρωση του πιο hot τίτλου.

 

Μία έρευνα που έγινε από τους Juho Hamari και Aki Järvinen, δείχνει πως τα DLC είναι σημαντικά για την απόκτηση, το κέρδος και την διατήρηση των χρηστών στα videogames. Επίσης το επιπλέον υλικό δίνει στο παιχνίδι μια αίσθηση μεγαλύτερης διάρκειας, διατηρώντας το ενδιαφέρον του χρήστη, μειώνοντας τις πιθανότητες στο να παρατήσει κάποιος τον εκάστοτε τίτλο. Το bonus της υπόθεσης είναι πως με τα συχνά DLC, οι παίκτες που έχουν παρατήσει κάποιον τίτλο συνήθως επιστρέφουν σε αυτόν μόνο και μόνο για να δουν τις νέες προσθήκες. Τα παραπάνω αφορούν τόσο τους retail τίτλους όσο και τα F2P παιχνίδια. Οι κινήσεις αυτές εξασφαλίζουν μαζική εισροή casual παικτών (περισσότερο στο F2P μοντέλο), ενώ παράλληλα συμβάλει στην διατήρηση των hardcore gamers, οι οποίοι συνήθως είναι κι αυτοί που αγοράζουν τα DLC.

 

Όπως βλέπετε όλα αυτά είναι μία αλυσίδα, με τις εταιρίες να βγάζουν περισσότερα χρήματα και τους καταναλωτές να έχουν την ψευδαίσθηση του επιπλέον υλικού. Θα μου πείτε: "Καλά εδώ βγάζουν τόσα λεφτά από την κάθε κυκλοφορία, πόσα παραπάνω μπορούν να βγάλουν;"

 

Το 2014 η EA ανέφερε πως ο ετήσιος τζίρος από τα DLC ανέρχεται στο 1 δισεκατομμύριο και πως μελλοντικά αυτό το ποσό μπορεί να είναι και μεγαλύτερο. Η EA δεν έπεσε καθόλου έξω μιας και τα καθαρά της έσοδα για το 2015 άγγιξαν τα 4,3$/3,5€ δισεκατομμύρια, με τα 2,2$/1,95€ να προέρχεται από το digital υλικό. Οπότε γιατί εγώ σαν gamer να μην μπω σε σκέψεις, όταν μία εταιρία βγάζει ποσό με 9 μηδενικά από πίσω... Δεν είναι μόνο η EA που κάνει τέτοιες πωλήσεις στα DLC, μην ξεχνάτε πως ένας από τους μεγαλύτερους και πιο over-hyped τίτλους βασίστηκε στα DLC... αυτός δεν είναι άλλος από το Destiny. Στο Destiny τα περιεχόμενα των DLC περιλαμβάνονταν στο δισκάκι, μόνο που ήταν κλειδωμένα μέχρι την ημερομηνία κυκλοφορίας τους. Το update των 3,5 MB ήταν η τρανή απόδειξη για το που μπορούν να φτάσουν οι εταιρίες με σκοπό το κέρδος.

 

Ένα ακόμα μοντέλο που έχει γίνει της μόδας είναι τα συχνά micro-transactions, τα οποία δίνουν, συνήθως, έναν σύντομο δρόμο προς την επιτυχία. Τρανό παράδειγμα το Mortal Kombat X, όπου κάποιος μπορεί να αγοράσει tokens με σκοπό την εύκολη εκτέλεση των fatalities. Κοινώς, τι να το κάνεις το skill εάν έχει μεγάλο πορτοφόλι.

 

mkx_esbs.jpg

 

Το να υπάρχουν προσθήκες σε ένα video-game δεν είναι απαραιτήτως κακό, πόσο μάλλον όταν εμπλουτίζουν το ήδη μεγάλο σε διάρκεια περιεχόμενο. Όμως για κακό δικό μας, τα σημερινά DLC ή Add Ons ή όπως αλλιώς μπορούν να μας τα πλασάρουν, είναι κομμάτια τα οποία υπήρχαν ή θα μπορούσαν να ενσωματωθούν στο βασικό κορμό του παιχνιδιού. Δεν γίνεται στο Mortal Kombat X να μου ζητάνε να πληρώσω για τον Goro, δεν γίνεται στο Destiny να μου αφαιρούν κομμάτια του παιχνιδιού με σκοπό να μου τα πουλήσουν σαν έξτρα περιεχόμενο. Δεν θέλω να μου δίνουν την δυνατότητα να αγοράσω τα όπλα από το multiplayer mode του Call of Duty ή του Battlefield. Ζητάω πολλά;

 

bfh_ngtg.jpg

 

Μετά από την κατάθεση ψυχής θα ήθελα να θέσω ένα ερώτημα προς εσάς. Πως θα σας φαινόταν εάν π.χ. το 2016 έλεγε η EA ή η Konami πως το FIFA 16 ή το PES 2016 θα κοστίζει 29,99 ή 39,99€ και θα περιλαμβάνει 16 ομάδες (καμία πρωτοκλασάτη), δυνατότητα μόνο για φιλικό, μία διοργάνωση κυπέλλου και για οτιδήποτε άλλο θα πρέπει να πάρετε το Season Pass (39,99€) ή τα 18 DLC που θα βγούνε με 9,99€... τι θα κάνατε;

 

Καθένας μας είναι υπεύθυνος των πράξεων του και δεν χωράει καμία αμφιβολία πως έχουμε κι εμείς ευθύνη σαν gamers για την κατάσταση με τα DLC. Με έναν γρήγορο υπολογισμό ένα FULL παιχνίδι πλέον κοστίζει περίπου 99,99€ (μαζί και το season pass), όσο δηλαδή μία Collector's Edition. Αλήθεια πόσοι από εσάς θυμάστε το τι περιείχαν οι συσκευασίες των videogames αρκετά χρόνια πριν; Θα σας θυμίσω εγώ αφήνοντας ένα βίντεο στο τέλος.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ePU-9aqVJlg&hd=1

 

Τα DLC και τα Add-ons έχουν γίνει πλέον ο βασικός κορμός στους περισσότερους (αν όχι όλους) ΑΑΑ τίτλους και σίγουρα δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι μιας και είναι μία τακτική που πουλάει σαν τρελή.

 

Εσείς πιστεύετε πως μπορεί να αλλάξει κάτι ή πέσαμε θύματα ενός free πειραματικού μοντέλου το οποίο έχει αποδειχθεί χρυσή χήνα για την βιομηχανία των video-games;

 

IGN Greece

Share this post


Link to post

Εγω ειχα αγορασει θυμαμαι το 1999 το Quake 2 με ολα expansion σε ενα τρομερο κουτι τεραστιο για 20.000 δραχμες.
Βιβλιαρακια μεσα, για καθε expansion ξεχωριστα εννοειται, ωραια εξωφυλλα, σκληρο κουτι.

Οσο για τα DLC, ε εκει λοιπον πας και τα αγοραζεις απο τη "Γραμμη ολισθησης" η τον "ΞΑΝΑΓΕΜΙΣΜΕΝΟΣ ΑΕ" 
και εισαι ησυχος. Ωραια μαγαζακια και φτηνα.

Share this post


Link to post

Οσο για τα DLC, ε εκει λοιπον πας και τα αγοραζεις απο τη "Γραμμη ολισθησης" η τον "ΞΑΝΑΓΕΜΙΣΜΕΝΟΣ ΑΕ" 
και εισαι ησυχος. Ωραια μαγαζακια και φτηνα.

Eπαυξάνω, η κοροιδία έχει και ένα όριο.

Share this post


Link to post

×
×
  • Create New...