Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Diego-Bremen

Game Boy: το φορητό που άλλαξε τα πάντα

Recommended Posts

jhgsPoypouVsl.png

 

 

Game Boy: το φορητό που άλλαξε τα πάντα

 

 

  • Το Game Boy «έκλεισε» πριν από μερικές μέρες τα 25 χρόνια παρουσίας στην αγορά των video games, καθώς στις 21 Απριλίου του 1989 έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην αγορά της Ιαπωνίας. Με μία μικρή καθυστέρηση ορισμένων ημερών, το Enternity παρουσιάζει την ιστορία του φορητού συστήματος που έβαλε το gaming εν κινήσει στην καθημερινότητά μας και μας έκανε να ψάχνουμε μπαταρίες... Το Game Boy δεν ήταν το πρώτο φορητό της Nintendo, μιας και η ιαπωνική εταιρεία είχε ξεκινήσει την ενασχόλησή της με αυτή την κατηγορία συσκευών από τον Απρίλιο του 1980 με τη σειρά Game & Watch. Ωστόσο, η πρόθεσή της να επιτρέπει στον κάτοχο της κονσόλας να αλλάζει παιχνίδια που θα φορτώνονταν με ένα αποθηκευτικό μέσο, ήρθε να καλυφθεί με την αποκάλυψη του πρώτου Game Boy.

 

Game_Boy_Feature_Image_01.jpg

 

 

  • Υπεύθυνος για το Game Boy ήταν ο Gunpei Yokoi που εργαζόταν στην Nintendo από το 1965 και συμμετείχε ενεργά σε πάρα πολλά projects στο Kyoto, ενώ αποχώρησε από αυτήν μετά την εμπορική αποτυχία του Virtual Boy. Το Game Boy μπήκε στην τέταρτη γενιά video game συστημάτων και ήρθε αντιμέτωπο με τα Game Gear (SEGA) και Lynx (Atari), αλλά παρά το γεγονός ότι υστερούσε τεχνολογικά κατάφερε να επικρατήσει και να αλλάξει για πάντα τα δεδομένα στην αγορά των video games, αφού μαζί με τη δεύτερη έκδοσή του, το Game Boy Color, πούλησε πάνω από 118 εκατομμύρια συστήματα παγκοσμίως. Ένα από τα βασικά συστατικά της επιτυχίας του Game Boy ήταν ο απλός χειρισμός που υποστήριζε, αφού προσέφερε τη δυνατότητα για καταχώρηση εντολών με ένα σταυρό κατευθύνσεων και τα πλήκτρα Α και Β. Στο κέντρο της κονσόλας υπήρχαν τα Select και Start για την πλοήγηση μέσα στα μενού των παιχνιδιών, ενώ στα πλαϊνά τμήματα τα ειδικά σημεία για τις ρυθμίσεις έντασης της φωνής και της φωτεινότητας, η θύρα σύνδεσης με άλλες αντίστοιχες κονσόλες με ένα σχετικό καλώδιο, καθώς και η υποδοχή για τον αντάπτορα του ρεύματος (για όσους δεν χρησιμοποιούσαν 4 μπαταρίες AA. Τα cartridges (ή… κασέτες) τοποθετούνταν σε ειδική υποδοχή στο πίσω και πάνω μέρος του συστήματος, επιτρέποντάς του με αυτό τον τρόπο να διαβαστούν τα σχετικά δεδομένα. Γνωστό «πρόβλημα» που υπήρχε με την εκτεθειμένη υποδοχή του Game Boy ήταν η σκόνη που μαζευόταν και ως εκ τούτου έγινε γνωστό και το «φύσημα» στις κασέτες και στην υποδοχή πριν την τοποθέτηση. Η ίδια η Nintendo σημείωνε κατά καιρούς ότι προτείνεται η μόνιμη τοποθέτηση ενός cartridge στο slot για την προστασία της περιοχής.

 

[yt]f0tbPSm0B30[/yt]
 
 
  • Στην τεράστια επιτυχία του Game Boy βοήθησε και η κυκλοφορία του παιχνιδιού Tetris, το οποίο και προσφερόταν και με την μορφή πακέτου. Στα των τεχνικών χαρακτηριστικών, το Game Boy κυκλοφόρησε με ένα 8-bit custom CPU chip της Sharp στα 4.19MHz, 8kb S-RAM και 8kb Video RAM. Η οθόνη του ήταν τεχνολογίας Reflective STN LCD με ανάλυση 160x144 pixels και με διαγώνιο που έφτανε τις 2.6 ίντσες. Η χρωματική απόδοση ήταν στα 2-bit με 4 αποχρώσεις του γκρι που εναλλάσσονταν για να αποδώσουν και τη σχετική κίνηση στα διάφορα pixels. Στις αρχές του 1995 και συγκεκριμένα την 1η Ιανουαρίου της εν λόγω χρονιάς η Nintendo έδωσε στην αγορά της Ιαπωνίας έγχρωμες εκδόσεις του Game Boy στο πλαίσιο μιας καμπάνιας με τίτλο “Play it Loud!”.

 

[yt]UkOk_E_3J0E[/yt]
 
 
  • Διαφορά σε επίπεδο hardware δεν υπήρχε και κάτι τέτοιο έγινε το 1996 με τη διάθεση του Game Boy Pocket, μιας πιο ελαφριάς έκδοσης που απαιτούσε για τη λειτουργία της 2 ΑΑΑ μπαταρίες για να προσφέρει 10 ώρες λειτουργίας.  Η βασική αλλαγή του στα της λειτουργίας ήταν το μικρότερο link port, ενώ η διαγώνιος της οθόνης διατηρήθηκε στα ίδια δεδομένα. Το ιδιόμορφο αυτής της δεύτερης έκδοσης του Game Boy είναι πως κυκλοφόρησε σε δύο εκδόσεις, αφού η Nintendo αφαίρεσε το χαρακτηριστικό LED ένδειξης της μπαταρίας σε πρώτη φάση, αλλά αναγκάστηκε να το επαναφέρει μετά από απαίτηση του κοινού.

 

 

  • Το 1998 κυκλοφόρησε μόνο στην αγορά της Ιαπωνίας το Game Boy Light, μια έκδοση που ήταν λίγο μεγαλύτερη από το Game Boy Pocket και ήταν η μοναδική με οπίσθιο φωτισμό για χρήση στο σκοτάδι. Διατηρούσε τη θέση για 2 ΑΑ μπαταρίες και μπορούσε να προσφέρει 12 ώρες λειτουργίας με το φως ανοιχτό ή 20 (ώρες λειτουργίας) με το φως απενεργοποιημένο. Το πρώτο μεγάλο βήμα αλλαγής για το Game Boy ήρθε με την κυκλοφορία του Game Boy Color, το οποίο και κυκλοφόρησε στις 21 Οκτωβρίου του 1998 και προσέφερε έγχρωμη απεικόνιση με τη χρήση μιας παλέτας των 32.768 χρωμάτων, εκ των οποίων έως και 56 μπορούσαν να αποδοθούν ταυτόχρονα. Στο εσωτερικό του συναντούσαμε για άλλη μια φορά 8-bit επεξεργαστή της Sharp, ίδια ανάλυση οθόνης, 32kb RAM και games που αποθηκεύονταν σε cartridges χωρητικότητας έως 128kb. Σημαντική προσθήκη στο νέο αυτό Game Boy ήταν η δυνατότητα ασύρματης επικοινωνίας με άλλες αντίστοιχες συσκευές, αν και το εν λόγω χαρακτηριστικό δεν αξιοποιήθηκε από αρκετούς τίτλους.

 

[yt]O8Fbs1yZADk[/yt]
 
 
 
  • Μπαίνοντας στην επόμενη δεκαετία, η Nintendo προχώρησε τη σειρά Game Boy συστημάτων και ξεκίνησε να προχωράει στην παραγωγή πιο εξελιγμένων συστημάτων. Η αρχή έγινε με το Game Boy Advance που έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά στις 21 Μαρτίου του 2001 στην αγορά της Ιαπωνίας. Αντιμετωπίζοντας συστήματα όπως το Neo Geo Pocket Color και το N-Gage, η Nintendo έδειξε πως θα διατηρούσε τα σκήπτρα στα του φορητού gaming και στην έκτη γενιά συστημάτων, καταφέρνοντας μέσα σε σχεδόν 1,5 χρόνο να πουλήσει πάνω από 81 εκατομμύρια συστήματα Game Boy Advance. Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, το Game Boy Advance χρησιμοποιούσε μια έγχρωμη TFT LCD οθόνη 2.9 ιντσών, ανάλυσης 240x160 pixels και δυνατότητας απεικόνισης 512 χρωμάτων ταυτοχρόνως, καθώς και έναν 32-bit επεξεργαστή ARM7TDMI. Ακόμη, προσέφερε συμβατότητα προς τα πίσω με τους τίτλους του Game Boy Color και του Game Boy, ωστόσο σε αυτή την περίπτωση τα cartridges εξείχαν αρκετά από το σύστημα.

 

[yt]xgMIuKfCsvY[/yt]
 
 
 
  • Ο βασικός λόγος ήταν ότι τα games του Game Boy Advance χρησιμοποιούσαν cartridges αρκετά μικρότερου ύψους, έτσι ώστε να «κρύβονται» πλήρως πίσω από την οθόνη του συστήματος. Στο νέο αυτό σύστημα έκαναν και το ντεμπούτο τους και τα δύο shoulder buttons L και R που χρησιμοποιούνταν και για να αλλάξουν την αναλογία πλευρών κατά τη διάρκεια αναπαραγωγής τίτλων παλαιότερων formats. H Nintendo κυκλοφόρησε μέχρι και το 2005 δύο revisions του Game Boy Advance, τα Game Boy Advance SP και Game Boy Micro. Το Game Boy Advance SP έκανε την εμφάνισή του τον Φεβρουάριο του 2003 στην Ιαπωνία και ξεχώριζε αρκετά, αφού ήταν το πρώτο clamshell φορητό της ιαπωνικής εταιρείας. Στο επάνω μέρος υπήρχε η ίδια οθόνη με το απλό Advance, ενώ όλα τα πλήκτρα εντολών μαζί με το cartridge είχαν μεταφερθεί στο κάτω μέρος της συσκευής.

 

[yt]RmKht4a1d8w[/yt]
 
 
 
  • Μια… παράδοξη αλλαγή που έγινε στο SP ήταν η απομάκρυνση της κλασικής υποδοχής για ακουστικά, αναγκάζοντας έτσι τους χρήστες είτε να προμηθεύονται ειδικά συμβατά σετ, είτε τον ειδικό αντάπτορα που κυκλοφόρησε αργότερα εκείνη την εποχή. Τον Σεπτέμβριο του 2005 κυκλοφόρησε στην αγορά της Αμερικής και μία βελτιωμένη έκδοση του Game Boy Advance SP με πιο έντονο οπίσθιο φωτισμό. Η τελευταία εμφάνιση της σειράς Game Boy συστημάτων ήρθε στις 13 Σεπτεμβρίου του 2006 όταν και δόθηκε στην κυκλοφορία το Game Boy micro. Ο λόγος για μια μικροσκοπική συσκευή που έκανε το πρώτο βήμα της εταιρείας σε ένα πιο mainstream κοινό. Λόγω του ιδιόμορφου σχεδιασμού (που θύμιζε έντονα χειριστήριο του NES) δεν μπορούσε να αναπαράγει τίτλους των Game Boy και Game Boy Color. Δυστυχώς, η πορεία του δεν ήταν η καλύτερη δυνατή και έτσι δεν κατάφερε να φτάσει στα χέρια αρκετών καταναλωτών.

 

[yt]GErk7fMiatQ[/yt]
 
 
 
  • Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε (μέχρι σήμερα) η πορεία της σειράς Game Boy συστημάτων. Από το πρώτο έως και το τελευταίο κατάφεραν να μας προσφέρουν μοναδικές συγκινήσεις και κατάφεραν να μεγαλώσουν αρκετούς από εμάς με μοναδικούς τίτλους από τα γνωστά franchises της Nintendo και των συνεργατών της. Όπως γνωρίζετε, η σειρά των φορητών της Nintendo πήρε πλέον άλλη μορφή με την κυκλοφορία του Nintendo DS και των επόμενων εκδόσεών του (DSi, DS XL, 3DS, 3DS XL, 2DS), ωστόσο το «Game Boy» θα μείνει για πάντα χαραγμένο με χρυσά γράμματα στην ιστορία της εταιρείας του Kyoto.

 

[yt]qhPevmFnP0k[/yt]
 
 
Πηγή: enternity.gr

 

Share this post


Link to post

Πω ρε Νεκτάριε τι μου θύμισες με το άρθρο!!! Ατέλειωτες ώρες καψίματος με το Game Boy στα διαλείμματα του σχολείου με Pokemon κυρίως και άλλες κασέτες...

 

Μια φορά πλακωθήκαμε για το ποιος θα πρωτοπαίξει!!!

Share this post


Link to post

Πω ρε Νεκτάριε τι μου θύμισες με το άρθρο!!! Ατέλειωτες ώρες καψίματος με το Game Boy στα διαλείμματα του σχολείου με Pokemon κυρίως και άλλες κασέτες...

 

Μια φορά πλακωθήκαμε για το ποιος θα πρωτοπαίξει!!!

 ελα ντε! τρομερο καψιμο!!!!! υπηρχαν και κατι αλλεσ κονσολες σαν playstation που ειχε 1000 παιχνιδια εσωματομενα και μετα αγοραζες κασετα για να παιξεις κατι αλλο! 

Share this post


Link to post

εγώ είχα Game Gear :P

Share this post


Link to post
Πω όντως το 1ο πράγμα που μου έρχεται είναι pokemon... πολλές ώρες, ειδικά την emerald

Share this post


Link to post
Ti πόκεμον ρε παίδες ;;;; sensible soccer ηταν το παιχνίδι

Share this post


Link to post

Ti πόκεμον ρε παίδες ;;;; sensible soccer ηταν το παιχνίδι

Ναι κι εμείς παίζαμε ενα ποδοσφαιράκι που είχε μόνο Εθνικές!!! Πώρωση...Αφού όταν βάζαμε γκολ φωνάζαμε στο προαύλιο χαχαχαχα

Share this post


Link to post

 sensible soccer ηταν το παιχνίδι

 

 

A συγγνώμη αλλά εδώ θα τα χαλάσουμε!!! Διαφωνώ κάθετα! :hehe:

 

Το ποδοσφαιράκι στο Game Boy ήταν ένα και λεγόταν World Cup.

 

Ήταν αυτό που έπαιζες με τρείς παίκτες και έπαιρνες την μπάλα μόνο με ξύλο!

 

Υπήρχε και σουτ καραβολίδα που έπαιρνε και τον τερματοφύλακα μέσα!!! :hehe:

 

Μεγάλες στιγμές!!!

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=66PyuQuB38A

Share this post


Link to post

Και εγω το world cup επαιζα, το sensible soccer δε το θυμαμαι στο gameboy, μονο στις amiges.

 

Ειχα λιωσει μ αυτο το World cup!

Share this post


Link to post

×
×
  • Create New...